Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Informujemy że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, w zakresie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją wniosku o udostępnienie informacji publicznej:
- Administratorem jest Komendant Morskiego Oddziału Straży Granicznej:
- adres: ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk
- telefon: +48 (58) 524 20 02
- fax: +48 (58) 524 27 01
- e-mail: komendant.mosg@strazgraniczna.pl
- Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Straży Granicznej sprawuje inspektor ochrony danych:
- kmdr por. SG Ewa Woźniak - Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji Morskiego Oddziału Straży Granicznej
- adres: ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk
- e-mail: iod.woi.mosg@strazgraniczna.pl
- tel. +48 (58) 524 20 52
- Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
- Cel przetwarzania danych:
- Realizacja złożonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej;
- podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. na podstawie udzielonej zgody.
Straż Graniczna uznaje, że wysyłając wniosek o udostępnienie informacji publicznej wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
- Odbiorcy danych osobowych.
Państwa dane osobowe przetwarzane w związku z realizacji złożonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej nie są przekazywane poza Straż Graniczną.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Czas, przez który dane osobowe będą przechowywane w Straży Granicznej.
Państwa dane osobowe są przechowywane przez czas niezbędny do realizacji złożonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej, a następnie podlegają archiwizacji i są przechowywane przez 2 lata.
- Wymóg podania danych osobowych.
Podanie danych osobowych nie jest wymagane.
- Prawa osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane przez Straż Graniczną.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Straż Graniczną, przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- w każdej chwili możecie Państwo wycofać zgodę na przetwarzanie.
Należy zauważyć, że w razie wycofania zgody, czynności związane z procesem naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej zostaną zakończone z chwilą wycofania i kandydatura nie będzie brana pod uwagę.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Straży Granicznej danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Profilowanie
Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są one profilowane, a decyzje nie są podejmowane automatycznie.
- Pozyskiwanie danych osobowych od innych podmiotów.
Straż Graniczna w związku z realizacją wniosku o udostępnienie informacji publicznej, nie pozyskuje danych osobowych od innych podmiotów.