Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych podczas naboru na stanowisko pracy w korpusie służby cywilnej.
Informujemy że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”, w zakresie przetwarzania danych osobowych podczas naboru na stanowisko pracy w korpusie służby cywilnej:
- Administratorem jest Komendant Morskiego Oddziału Straży Granicznej:
- adres: ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk
- telefon: +48 (58) 524 20 02
- fax: +48 (58) 524 27 01
- e-mail: komendant.mosg@strazgraniczna.pl
- Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Straży Granicznej sprawuje inspektor ochrony danych:
- kmdr por. SG Ewa Woźniak - Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji Morskiego Oddziału Straży Granicznej
- adres: ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk
- e-mail: iod.woi.mosg@strazgraniczna.pl
- tel. +48 (58) 524 20 52
- Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
- Cel przetwarzania danych:
- Przeprowadzenie w Morskim Oddziale Straży Granicznej naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej;
- podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy;
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
Dane osobowe przetwarzane do celów postępowania kwalifikacyjnego nie są przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Czas, przez który dane osobowe będą przechowywane w Straży Granicznej.
Państwa dane osobowe są przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
- Informacje o wymogu podania danych
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
- Prawa osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane przez Straż Graniczną.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Straż Graniczną, przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych
- prawo odwołana w dowolnym czasie zgody na przetwarzanie danych
Należy zauważyć, że w razie wycofania zgody, czynności związane z procesem naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej zostaną zakończone z chwilą wycofania i kandydatura nie będzie brana pod uwagę.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Straży Granicznej danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Profilowanie
Państwa dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są one profilowane, a decyzje nie są podejmowane automatycznie.